Tuesday, July 24, 2012

guess I'll have to try again in 2014 ...

In September the Carrefour du Patchwork in Alsace will take place, again. And every second year, SAQA has an exhibition there, too.  I found the courage to apply and entered Occasional 1 and Occasional 3. Today, I got the email ... which told me both quilts will not be shown at "Wide Horizons III". Sigh ...
Yes, I am disappointed (who wouldn't? be) ... but I think I'll try again in 2014. True to the saying we have in German: "New game, new chance!" Guess till 2014 I'll have some new work to show ;-))
And because you'll not be able to see Occasional 1 and Occasional 3 in that exhibition, I show both quilts now. Here - on my blog ;-))
UPDATE: please don't get me wrong - I know they can't show every quilt, for various reasons. Of course I accept the decision of the jurors. It's just that I would have loved to have a quilt in that exhibition ...
Occasional 1
Occasional 3
Im September findet wieder das Carrefour du Patchwork im Elsaß statt - und jedes 2. Jahr hat SAQA dort eine wunderbare Ausstellung. Ich hab' mein Hasenherz fest in die Hände genommen und Occasional 1 und Occasional 3 zum Wettbewerb eingereicht. Heute kam die E-Mail ... mit der Absage. Seufz ...
Na klar bin ich enttäuscht (wer wäre das nicht ?) ... aber ich denke, ich werde es in 2014 wieder versuchen. Getreu unserer Redensart "Neues Spiel, neues Glück!" Bis 2014 werde ich wohl ein paar neue Quilts zum Zeigen haben ;-))
Und da du Occasional 1 und Occasional 3 im Elsaß nicht sehen kannst, zeige ich jetzt beide Quilts hier. Auf meinem Blog ;-))
UPDATE: bitte nicht falsch verstehen - ich weiß natürlich, daß die Juroren nicht jeden Quilt annehmen können. Das akzeptiere ich auch, selbstverständlich. Ich bin einfach "nur" enttäuscht ;-)) aber nicht sauer oder entmutigt oder so !!

8 comments:

mamarazza said...

oooch, mennoooo, frauke - das ist aber wirklich schade. die sind ja ... XXX ... ähem, selber schuld, wenn sie deine quilts nicht zeigen wollen. sei nicht zu traurig. wie du schon sagst - neues spiel neues glück. ich finde es toll, daß du sie eingereicht hast. und jetzt hast du schon 2 quilts für deine eigene ausstellung. ich drück dich!

Brigitte said...

das verstehe, wer kann ....
mir gefallen beide Quilts SEHR gut, mein Favorit ist die # 1 - einfach toll. Du solltest unbedingt nächstes Jahr nen neuen Anlauf wagen!
liebe Grüße
Brigitte Baierl

Madalene Axford Murphy said...

Oh,too bad, Frauke. But it is so hard to predict what judges will like. They are both strong quilts and you should definitely enter them in another show.

Edith Bieri-Hanselmann said...

Frauke, das tut mir leid. Mir gefallen deine beiden Quilts sehr gut und ich hätte sie gerne im Elsass live gesehen. Das nächste Mal musst du 3 Quilts einreichen! Ich habe nämlich auch eine Absage für 2 Quilts bekommen. Den 3. Quilt Sirenenalarm wurde akzeptiert. Kopf hoch, das wichtigste ist die Freude am machen der Quilts.
Fröhliches Sticheln
Edith

Linda said...

What a shame that they aren't including you this year. But you have the right attitude! (Both quilts are gorgeous by the way;)

Tina said...

They do not know what they are missing by not having your quilts in the show. They are amazing quilt, don't give up , you are very talented . Keep trying!

Corinnea said...

I love your outlook in this situation and I love your quilts. One day, I believe, you will have a one woman show!

Abigail Dolinger said...

Why not ask the planning committee of the Alsace show if BFQ can have a special Austellung? Then ALL your quilts can be exhibited with flair!